کرم آبرسان با مرطوب کننده چه فرقی دارد

برای خرید لوازم مورد نباز خود به ما اعتماد کنید

کرم آبرسان با مرطوب کننده چه فرقی دارد

۱۲ بازديد


تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده چیست ؟ این سوالیست که برای بسیاری از افراد مطرح است و اکثرا تصور می‌کنند که هر دو این محصولات یکی هستند و یا آبرسان‌ از دسته کرم‌های مرطوب کننده است.

در این مطلب سعی شده تا کاملا جامع و دقیق فرق آبرسان و مرطوب کننده شرح داده شود تا شما عزیزان با شناخت بیشتری این محصولات را خریداری کنید.

کرم مرطوب کننده چیست؟

کرم‌های مرطوب کننده محصولات آرایشی و بهداشتی هستند که علاوه بر محافظت از پوست مانع از دست رفتن رطوبت طبیعی و خشکی آن نیز می‌شوند. به طور معمول تمامی این عملکردها توسط سبوم طبیعی پوست انجام می‌شوند اما گاهی رطوبت طبیعی بدن کافی نیست و آن جاست که ضرورت استفاده ار مرطوب کننده‌ها معنای بیشتری پیدا می‌کند.

این محصولات علاوه بر مرطوب کردن بیشتر پوست شما، یک لایه محافظتی نیز بر روی آن ایجاد می‌کنند و اجازه خروج رطوبت طبیعی موجود در پوست شما را نمی‌دهند. همچنین کرم های مرطوب کننده، به واسطه ترکیباتی که دارند، میزان تولید روغن و چربی را در پوست افزایش می دهند. با افزایش تولید روغن و چربی، از خشکی پوست جلوگیری می شود.

اگر درباره ترکیبات آن‌ها که باعث فرق مرطوب کننده و آبرسان می‌شود، سوالی برای شما مطرح شده است، پاسخ آن این است که، مرطوب کننده‌ها موادی با پایه روغن هستند. بنابراین از مواد پوشاننده (occlusive) مانند وازلین، روغن‌های معدنی، امولینت‌هایی چون استرها و روغن‌های گیاهی متنوع تولید و عرضه می‌شوند.

کرم آبرسان چیست؟

کرم‌های آبرسان، دارای ماده‌ای روان کننده و محافظ هستند که اجازه نمی‌دهد رطوبت موجود در پوست از بین رود. همچنین با ترکیبات خاص و موثری که این محصولات دارند، رطوبت محیط اطراف را نیز جذب می‌کند و حتی گاهی از رطوبت لایه‌های عمقی‌تر پوست نیز وام می‌گیرند.

وظیفه کرم‌های آبرسان در مرحله اول این است که موجب تقویت پوست شوند و در مراحل بعدتر، با تحریک بافت‌های کلاژن ساز پوست، از ایجاد چین و چروک پوست و پیری زودرس آن جلوگیری کنند. همه این‌ها را با ترکیبات خاص خود که حاوی موادی از قبیل اسید هیالورونیک، گلیسیرین، آلوئه ورا، عسل، سدیم لاکتات و .. می باشند، انجام می‌دهند.

بله! به این ترتیب است که این محصولات باعث آبرسانی به پوست می‌شوند. اگر چه کرم‌های آبرسان و مرطوب کننده هر دو برای جلوگیری از خشکی و پیری زودرس پوست و تامین رطوبت آن طراحی شده‌اند. اما به دلیل فرمولاسیون‌های متفاوت، هر کدام با عملکردی منحصر به فرد این کارها را انجام می‌دهند.

انتخاب میان کرم آبرسان و مرطوب کننده

حال که با تفاوت‌های ساختاری و عملکردی کرم‌های آبرسان و کرم مرطوب کننده آشنا شدید، بایستی نیاز پوستتان را بررسی کنید و متناسب با مشکل پوستی خود یکی از این دو محصول را تهیه کنید. البته گفتنیست که استفاده از این محصولات بهتر به صورت روتین باشد اما، گاهی لزوم مصرف آن‌ها افزایش پیدا می‌کند، مانند:

  • پس از حمام کردن بلافاصله بعد از خشک کردن پوست‌تان
  • پس از هر بار شستشو دستان
  • بلافاصله بعد از تمیز کردن صورت با پاک‌کننده مناسب پوست‌تان
  • پیش از استفاده محصولات آرایشی

در نهایت اگر که سطح پوست شما دچار خشکی عمیق‌تری شده باشد، به این معناست که پوست هم دهیدراته شده و هم بافت آن به ترمیم نیاز دارد. در چنین مواردی استفاده همزمان از کرم‌های آبرسان و مرطوب کننده می‌تواند در روند بهبودی زودتر کارساز باشد.
اما بایستی توجه داشته باشید که ابتدا از کرم آبرسان استفاده کنید و کمی بعد با جذب کرم آبرسان، از کرم مرطوب کننده استفاده کنید. به این صورت می توانید بهترین نتیجه را مشاهده کنید. اما بهترین نتیجه زمانی بدست می‌آید که از میان انواع این محصولات، مناسب‌ترین گزینه را برای پوست خود انتخاب کرده باشید.

انواع کرم مرطوب کننده و آبرسان

نکته ای که در خرید محصولات آبرسان و مرطوب کننده وجود دارد این است برای انتخاب این محصولات هم مانند سایر کرم‌ها و لوازم آرایشی که با پوست مستقیما در ارتباط هستند، باید ابتدا مشکلات و نوع پوستتان را در نظر بگیرید. در واقع باید این محصولات با پوست شما سازگار باشند، تا نتیجه مطلوبی حاصل شود.

آبرسان‌ها و مرطوب کننده‌ها انواع مختلفی مانند، مغذی، حاوی کلاژن، فاقد الکل، فاقد چربی و فاقد مواد عطری، فاقد پارابن و ... می‌باشند که هر کدام از آن‌ها یک سری خصوصیات و مزایا خاص خود را دارند. در ادامه پر کاربردترین انواع این محصولات شرح داده شده‌است و ، باید بدانید با وجود فرق آبرسان با مرطوب کننده ها در عملکرد و ترکیبات آن‌ها، مزایایی و ویژگی‌های انواع آن‌ها، در بین هر دو این محصولات یکسان است.

حاوی کلاژن

زمانی که سطح پوستتان فقط خشک شده، نشان دهنده این است که پوست شما دارای روغن و چربیست و تنها آب و رطوبت خود را از دست داده، در این حالت به اصلاح می گویند، پوست دهیدراته شده است. در چنین مواقعی کرم و محصولات آبرسان  حاوی کلاژن مفید و کارساز هستند. زیرا در میان کرم‌ها و محصولات آبرسان، محصولاتی که حاوی کلاژن هستند می‌توانند تاثیرگذارتر و به عبارتی قوی تر عمل کنند.

مغذی

زمانی که پوستتان در ظاهر پوسته پوسته شده و در موارد شدیدتر دچار ترک و زخم‌های ناشی از خشکی زیاد می‌شود، در واقع پوست شما روغن و چربی خود را به میزان زیادی از دست داده و همچنین آب و رطوبت موجود در پوست نیز، به حداقل رسیده است.
در چنین مواردی آسیب‌های جدی به بافت و ظاهر پوست وارد شده که برای رساندن رطوبت و درمان آن استفاده از کرم و محصولات مرطوب کننده و آبرسانی که حاوی مواد مغذی هستند، کاملا نیاز می‌شود. در میان کرم‌ها و محصولات مرطوب کننده، به محصولاتی بسیار تاثیر گذار که دارای روغن‌های طبیعی و مغذی و موم زنبور هستند، مغذی گفته می‌شود.

فاقد چربی

اگر منافذ پوست صورت شما باز است و مدام جوش می‌زند، محصولات مرطوب کننده و آبرسان فاقد چربی برای شما بسیار مناسب هستند. این محصولات با کنترل کردن چربی پوست و  کوچک‌تر کردن منافذ باز آن، علاوه بر افزایش شادابی پوست شما از ایجاد جوش و آکنه جلوگیری کرده و برق چربی را نیز از روی آن می‌برد.

فاقد پارابن

پارابن ماده‌ای‌ ضد قارچ و باکتری است که برای ایجاد ماندگاری بالا در محصولات آرایشی از آن‌ استفاده می‌شود. اما استفاده این ماده برای محصولاتی که به صورت مستقیم با پوست برخورد دارند بسیار خطرناک است؛ چرا که پارابن ممکن است موجب بروز بیماری‌های مختلفی از قبیل سرطان شود. بنابراین در هنگام تهیه محصولات آرایشی و بهداشتی، بهتر است همواره از میان انواع بدون پارابن آن‌ها خرید کنید.

۱ ۱
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.