آرشیو اردیبهشت ماه 1403

برای خرید لوازم مورد نباز خود به ما اعتماد کنید

نکات مراقبت از پوست در تابستان

۱ بازديد

با نزدیک شدن به فصل تابستان و گرم شدن هوا، مراقبت از پوست اهمیت بیشتری می یابد. در این فصل عواملی از قبیل تابش شدید نور خورشید، تعریق مداوم و گرمای هوا موجب بروز برخی مشکلات پوستی مانند جوش، لک های پوستی، آفتاب سوختگی و ... می شوند.

از آنجا که بسیاری از شما عزیزان در تابستان به سفر، طبیعت گردی و تفریحات آبی مشغول هستید؛ با دانستن نکات مراقبت از پوست در تابستان می توانید به راحتی از بروز این مشکلات پیشگیری نمایید. در این مقاله این موارد را بیان خواهیم کرد؛ پس تا انتهای آن با ما همراه باشید.

نکات مراقبت از پوست در تابستان

بسیاری از افراد تصور می کنند تصور می کنند تنها با استفاده از بهترین ضد آفتاب برای پوست می توانید از آن محافظت نمایید؛ اما این طرز فکر اشتباه است. باید توجه داشته باشید که علاوه بر مصرف ضد آفتاب مناسب، روش های دیگری نیز در مراقبت از پوست حائز اهمیت هستند که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

راه های مراقبت از پوست در تابستان

در فصل تابستان لازم است متناسب با تغییرات آب و هوایی و وضعیت پوستتان، تغییراتی را در روتین پوستی خود ایجاد کنید. در ادامه درباره راه های مراقبت از پوست در تابستان برای افراد مختلف و نواحی گوناگون بدن صحبت می کنیم.

مراقبت از پوست چرب در تابستان

اولین گام برای مراقبت از پوست چرب در تابستان، تمیز نگه داشتن آن است؛ چرا که این کار تا حد زیادی از بروز جوش و آکنه پیشگیری می کند. بنابراین لازم است روزانه دو بار، با استفاده از شوینده صورت مناسب پوستتان را کاملاً پاکسازی نمایید.

علاوه بر آن استفاده از کرم ضد آفتاب مناسب نیز نقش مهم در کنترل چربی پوست و جلوگیری از آسیب های ناشی از نور خورشید دارد. البته بهتر است محصولی را تهیه نمایید که دارای بافت سبک و بر پایه آب و فاقد چربی باشد تا موجب بروز چربی و سنگینی روی پوست نگردد.

موارد نیز نقش مهمی در مراقبت از پوست در تابستان دارند:

  • استفاده از ضد جوش در صورت نیاز
  • استفاده از کرم آبرسان و مرطوب کننده مناسب
  • پاکسازی پوست هفته ای یک بار با استفاده از اسکراب

مراقبت از پوست خشک در تابستان

پوست های خشک به دلیل ترشح کمتر چربی، بیش از سایرین در معرض چین و چروک و پیری زودرس قرار دارند. بنابراین برای مراقبت از پوست خشک در تابستان لازم است موارد ساده ای را رعایت کنید که یکی از آن ها استفاده از شوینده ملایم و آبرسان است.

به عنوان کرم ضد آفتاب نیز پیشنهاد می کنیم محصولاتی را انتخاب نمایید که علاوه بر محافظت از پوست در برابر نور خورشید، قدرت آبرسانی و مرطوب کنندگی مناسبی نیز داشته باشند.

همچنین اگر پوست خشکی دارید توصیه می کنیم مصرف بالم لب را فراموش نکنید. پیشنهاد ما بالم لب هایی هستند که علاوه بر خواص نرم و مرطوب کنندگی، حاوی SPF نیز باشند تا بتوانند از پوست حساس لب در برابر نور خورشید محافظت به عمل بیاورند.

مراقبت از پوست حساس در تابستان

پوست های حساس در برابر عوامل خارجی و تحریکات به سرعت واکنش نشان می دهند و در تماس با گرما و سرما بیش از دیگر انواع پوست دچار قرمزی خواهند شد. به همین دلیل مراقبت از پوست حساس در تابستان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

اولین و مهم ترین گام برای این کار، استفاده از یک کرم ضد آفتاب با SPF بالا و فرمولاسیون ضد حساسیت است. همچنین توصیه می کنیم هر دو ساعت یک بار یا بعد از شنا و تعریق ضد آفتاب خود را تجدید کنید تا با از بین رفتن اثر آن دچار آفتاب سوختگی و لک نشوید.

علاوه بر آن بهتر است برای شستشوی صورت از محصولات قوی استفاده نکنید و لایه برداری زیاد یا استفاده از سرم پوست های اسیدی را در این فصل کنار بگذارید. استفاده از ماسک های طبیعی و آبرسان نیز در این نوع پوست به کاهش حساسیت آن کمک خواهد کرد.


مراقبت از پوست دست در تابستان

مسئله ای که اغلب افراد کمتر به آن توجه می کنند، مراقبت از پوست دست در تابستان است. باید توجه داشته باشید که پوست این ناحیه نیز مانند صورت، در برابر اشعه های UVA و UVB آسیب پذیر بوده و در صورت عم محافظت از آن، در سنین بالا دچار لک و تیرگی خواهد شد.

به همین دلیل برای مراقبت از پوست دست در تابستان توصیه می کنیم حتماً از کرم مرطوب کننده مناسب و ضد آفتاب در این ناحیه استفاده کنید. همچنین بعد از هر بار شستشوی دست ها ضد آفتاب را تجدید نمایید تا دچار عوارض ناشی از نور خورشید نشوید.

روتین مراقبت از پوست در تابستان

تا به اینجا درباره چگونگی مراقبت از انواع پوست در فصل تابستان با شما عزیزان صحبت کردیم و حالا وقت آن رسیده که یک روتین ساده را برای تمام افراد توضیح دهیم تا بتوانید به کمک آن پوست خود را در بهترین حالت خود نگه دارید.

شستشوی روزانه

در فصل تابستان به دلیل تعریق زیاد، شستشوی روزانه و منظم پوست اهمیت زیادی دارد. بهتر است روزانه دو بار به کمک شوینده مناسب پوست خود، صورتتان را بشویید تا منافذ بسته نشوند و دچار مشکلات آتی نشوید.

استفاده از مرطوب کننده

در روتین مراقبت از پوست در تابستان، استفاده از مرطوب کننده را فراموش نکنید؛ بعد از هر بار شستشوی صورت از کرم مرطوب کننده سبک استفاده کنید تا رطوبت و چربی از دست رفته پوستتان جبران شود. برای زمان هایی که بیرون از منزل هستید می توانید از اسپری آبرسان به جای این محصولات کمک بگیرید.

ضد آفتاب مناسب

استفاده از ضد آفتاب در تمامی فصول سال ضروری است و در فصل تابستان نیز باید هر دو ساعت یک بار آن را تمدید کنید. توصیه می کنیم از محصولی استفاده نمایید که دارای SPF بالای 30 و فرمولاسیون مناسب پوستتان باشد و حتی در خانه نیز آن را به کار ببرید.


پاکسازی پوست

تعریق زیاد، تجمع سلول های مرده روی پوست و ... باعث خسته و کدر به نظر رسیدن صورت شما خواهند شد. بنابراین پاکسازی پوست را جدی بگیرید و با توجه به نوع و نیاز پوستتان، هفته ای یک بار این کار را به کمک ماسک یا اسکراب مناسب انجام دهید.

سخن پایانی

در این مطلب نکات مهمی را در خصوص مراقبت از پوست در تابستان بیان کردیم. در پایان نیز توصیه می کنیم با استفاده از عینک آفتابی در پوست دور چشم خود محافظت نمایید و با نوشیدن آب کافی، مصرف کمتر لوازم آرایش و اجتناب از برنزه کردن پوستتان به سلامت هر چه بیشتر این ناحیه کمک کنید.

منبع

۰ ۰

معرفی انواع براش آرایشی و کاربرد آنها

۲ بازديد


براش‌های لوازم آرایشی محصولاتی هستند که به زیبایی و ظرافت بیشتر آرایش شما کمک می‌کنند. این محصولات انواع مختلفی داشته که هر کدام برای نقطه خاصی از صورت و کارکرد ویژه‌ای مناسب هستند. از آنجایی که ممکن است تنوع این محصولات شما را سردرگم کند، در ادامه سعی کرده‌ایم شما را با معرفی انواع براش آرایشی و کاربرد آنها آشنا کنیم. پس همراه ما باشید.

معرفی انواع براش آرایشی و کاربرد آنها

برای شناخت انواع براش ها و کاربرد آن‌ها احتیاجی نیست که حرفه شما میکاپ باشد، بلکه بهتر است همه افرادی که این محصولات را استفاده می‌کنند با انواع و کاربرد آن‌ها آَشنایی داشته باشند.

زیرا براش‌های آرایشی در انواع مختلف و برای کاربردهای متفاوتی تولید می‌شوند که در صورت آشنا نبودن با ویژگی‌ها و کاربرد هر یک از انواع این محصولات ، نمی‌توانید بهترین استفاده را از آن‌ها داشته باشید. بنابراین توصیه می‌شود که پیش از خرید این لوازم آرایشی درباره انواع براش های آرایشی و کاربرد آنها اطلاع داشته باشید.

برخی از پر کاربردترین انواع براش آرایشی عبارتند از:

براش پودری

براش‌های پودری یکی از انواع براش ها هستند و برای استفاده‌ی لوازم آرایشی که ماهیت پودری شکل دارند، استفاده می‌شوند. این محصولات به دلیل شکل ظاهری خود و به وسیله موهای نرم، بلند و پر پشتی که دارند؛ به آسانی لوازم آرایش پودری را بر روی صورت پخش می‌کنند.

برای مثال براش‌های پودری برای زدن پنکک به صورت بسیار مناسب هستند و توصیه می‌شود اگر قصد خرید پنکک را دارید، تهیه یک براش پودری را در کنار آن فراموش نکنید!

براش‌های آرایشی ابرو

براش‌های آرایشی ابرو در نوع مختلف برای شانه کردن ابرو و زدن سایه و ژل به موهای ابرو، طراحی و تولید می‌شوند. از آنجایی که کاربرد براش آرایشی ابرو مخصوص زدن ژل و سایه، برداشتن مواد و مالیدن آن‌ها به موهای ابرو است، این محصول به شکل زاویه دار می‌باشد.

به وسیله براش زاویه دار می‌توانید ژل یا سایه ابرو را به داخل، انتها و کناره‌های ابرو خود بزنید و برای مرتب و خوش فرم کردن آن‌ها نیز از شانه ابرو دو طرفه یا همان براش MF استفاده کنید. چنانچه این محصولات را از میان محصولات آرایشی اصل انتخاب و خریداری کنید، قطعاً مدت‌های طولانی برای شما کاربرد خواهند داشت.

براش مخصوص کرم پودر

براش‌هایی که برای زدن کرم پودر مورد استفاده قرار می‌گیرند و با نام براش کرم پودر یا براش استیپلینگ شناخته می‌شوند، دارای نوک پهن، گرد و تختی هستند. به وسیله این ابزار آرایشی می‌توان انواع کرم پودر، پرایمر، برنزر، رژگونه و کانسیلر را بر روی پوست صورت به طور یکسان پخش کرد.

براش خط چشم یکی از انواع براش آرایشی

کشیدن خط چشم عموماً یکی از دشوارترین مراحل میکاپ کردن برای خانم‌ها محسوب می‌شود؛ به همین سبب شرکت‌های تولید کننده محصولات آرایشی جهت آسان‌تر کردن این کار انواع براش‌های خط چشم را تهیه و تولید کرده‌اند.

براش‌های خط چشم انواع مختلفی دارد که پرکاربردترین آن عبارتند از:

  • براش خط چشم نازک

این براش با سر بسیار باریک و نازکی خود، مناسب کشیدن انواع خط چشم‌های نازک و جذاب می‌باشد.

  • براش خط چشم با سر تخت

براش خط چشم سر تخت، با نوک مورب و بسیار باریکی که دارد، برای کشیدن خط چشم کرمی مناسب‌ترین گزینه است.

براش رژ لب

اغلب میکاپ آراتیست‌های معتبر دنیا، روش صحیح زدن رژ لب را تنها به وسیله براش می‌دانند. چرا که استفاده از براش رژ لب علاوه بر فرم دهی زیبا و بدون نقص لب‌ها با امکان ترکیب رنگ‌ها و ایجاد سایه روشن در رژ، به شما کمک می‌کند تا لب‌هایی برجسته‌تر نیز داشته باشید.

براش مدادی

اکثر افراد براش مدادی را جهت هایلایت کردن قسمت‌هایی از صورت مثل استخوان ابرو، بینی یا قوس بالای لب استفاده می‌کنند؛ اما این محصولات به دلیل سر باریک و ظریفی که دارند برای اصلاح خط چشم، زدن سایه‌های ظریف و کشیدن خط در زیر چشم نیز کاربرد دارند.

براش محو کننده یا براش کانسیلر

براش محو کننده تنها برای زدن کانسیلر در زیر چشم استفاده نمی‌شود و به صورت کلی با سایز ریز و کوچک خود، جهت ایجاد خط‌های ظریف در کانتور و پوشاندن جای لک و جوش نیز کاربرد دارد.

براش رژ گونه یکی از انواع پر کاربرد براش آرایشی

شاید این محصول اولین و معروف‌ترین براش در میان انواع براش‌های آرایشی باشد. زیرا پیش از آن که سایر انواع این محصولات در میان افراد مختلف شناخته شوند، براش رژ گونه مورد استفاده قرار می‌گرفت. البته باید بدانید که تنها کاربرد این محصول زدن رژ گونه نیست و برخی افراد حتی برای کانتور کردن صورت خود نیز آن را به کار می‌برند.

براش‌های سایه چشم

از آنجایی که سایه چشم یکی از پرکاربردترین محصولات آرایشی زنانه است، در سال‌های اخیر برای زدن آن به پشت پلک براش‌های گوناگونی تهیه و تولید شده‌اند که هر کدام کاربرد مخصوص به خود را دارند.

برخی از انواع پر کاربرد براش سایه چشم عبارتند از:

  • براش سایه چشم زاویه دار

همانطور که از اسم آن مشخص است، این محصول با سر زاویه‌دار خود جهت کشیدن سایه‌های خطی کاربرد دارد.

  • براش سایه ساده سرگرد

براش‌های سایه چشمی که سری گرد دارد جهت ترکیب و محو کردن رنگ‌ها مناسب هستند.

براش کانتورینگ

کانتور یک عمل آرایشی است که برای برجسته سازی اجزا صورت استفاده می‌شود و ای کار به وسیله براش‌های مخصوص کانتور به شکل حرفه‌ای‌تری انجام می‌گیرد. چرا که این براش‌ها با سر زاویه‌دار و باریک خود به آسانی می‌توانند در صورتی شما خطوطی ایجاد کنند که سبب زاویه‌دار شدن آن شود.

براش بادبزنی

این محصولات نام خود را از ظاهری که دارند گرفته‌اند و به دلیل این شکل بادبزنی کاربرد‌های بسیار متنوعی در انجام آرایش دارند. برای برخی از کاربرد‌های براش آرایشی بادبزنی عبارتند از:

  • زدن پودر فیکس، برنزر و هایلایتر
  • تمیز کردن صورت از پودرهای اضافه لوازم آرایشی
منبع : مجله الانزا
۰ ۰